Cursuri de autonomie în şcolile din Secuime
Deputaţii UDMR Covasna Arpad Antal şi Sandor Tamas propun studierea modelelor europene de autonomie în şcoli şi universitãţi, precum şi predarea la clasele în limba maghiarã a unor cursuri având ca tematicã simbolistica secuimii.
Cei doi deputaţi au lansat ideea luni, în cadrul unei conferinţe de presã comune, prilej cu care au declarat cã au ajuns la concluzia cã se vorbeşte mult despre autonomie însã foarte multe persoane nu cunosc concret conţinutul acestui concept.
Potrivit celor doi parlamentari covãsneni, aceste informaţii ar putea fi predate elevilor de gimnaziu şi liceu la orele de dirigenţie sau de educaţie civicã, dar şi celor de la universitãţi, însã cei mici ar putea învãţa imnul secuiesc încã de la grãdiniţã.
În acest context, deputatul Arpad Antal le-a recomandat românilor sã înveţe imnul naţional. Acesta a spus cã peste 90% dintre copii maghiari cunosc imnul secuiesc încã de la vârsta grãdiniţei, câtã vreme, dacã s-ar face un studiu, s-ar constata cã procentul românilor care ştiu imnul României este mult mai scãzut.
Mara Deleanu