Drepturile consumatorilor în era digitală, dezbătute la Tg. Mureș
Facultatea de Științe Economice, Juridice și Administrative a Universității ”Petru Maior” din Tîrgu-Mureș a organizat astăzi o dezbatere pe tema drepturilor pe care consumatorii le au atunci când achiziționează un produs sau un serviciu.
Dezbaterea are loc cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor marcată în fiecare an pe 15 martie.
Vizați sunt studenții, viitori întreprinzători care studiază la facultate astfel de discipline, spune directorul Departamentului de management Economie al UPM Tîrgu-Mureș, Mihaela Kardos:
Noi, ca universitate pentru comunitate, colaborăm cu instituții din mediul economico-social din arealul orașului și județului și ne-am gândit că (această dezbatere) ar fi o oportunitate foarte bună pentru studenții noștri care studiază discipline legate de această tematică, spre exemplu comportamentul consumatorului sau comerțul electronic, mai ales din perspectiva faptului că studenții au o dublă calitate. Ei sunt și consumatori și sunt și viitorii comercianți, manageri.”
Unii studenți spun că au avut tangență cu protecția consumatorului, iar părerile lor cu privire la eficiența instituției sunt împărțite:
În județul Mureș sunt la această dată 10 comisari pentru protecția consumatorului, iar volumul de muncă al fiecărui angajat este impresionant.
În total, anul trecut au fost cercetate și soluționate 1.700 de reclamații de la consumatori, dintre care peste 80% au fost în favoarea consumatorului, spune comisarul șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Mureș, Marcela Achim:
Într-adevăr, ar fi minunat dacă am mai avea încă șase comisari la nivelul instituției însă indicatorii spun foarte clar că ei desfășoară o activitate excelență la nivelul județului Mureș. Vreau să vă zic că un comisar efectuează la nivelul anului aproximativ 400 de controale. La nivelul anului avem depuse și înregistrate la Comisariat, cercetate și soluționate un număr de aproximativ 1.700 de reclamații. 82% din aceste reclamații au fost soluționate în favoarea consumatorului, ceea ce nu este puțin.”
”Drepturile consumatorilor în era digitală” este tema dezbaterilor din acest an la nivel mondial, în toate organizațiile de protecția consumatorului, care vor insista pe informări cu privire la tot ceea ce înseamnă comerțul on-line.
Cristina Bulbescu