Elevii aparţinând minorităţilor naţionale ar trebui la bacalaureat să primească subiecte diferenţiate la Limba şi literatura română, nu aceleaşi pe care le primesc elevii români
Aşa consideră conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna.
În urma analizării rezultatelor obţinute la bacalaureat de elevii din judeţul Covasna, conducerea Inspectoratului Şcolar a constatat că majoritatea au avut probleme la Limba şi literatura română, unde mai mult de jumătate au luat note sub 5.
Şefa Inspectoratului, Keresztely Irma a declarat marţi că elevii care aparţin minorităţilor naţionale sunt defavorizaţi, pentru că, pe lângă cele trei probe obligatorii la bacalaureat pe care le susţin elevii români, ei trebuie să mai susţină un examen în plus, la limba maternă, prin urmare trebuie să depună un efort mai mare.
Aceasta a arătat că la Limba maghiară elevii din judeţul Covasna au avut o promovabilitate foarte bună, însă la Limba română oricât s-ar strădui să înveţe nu vor putea atinge nivelul vorbitorilor nativi ai acestei limbi.
Keresztely Irma consideră necesar ca Limba română să se predea în şcoli după manuale şi programe speciale care să-i ajute pe elevii maghiari să deprindă uşor şi corect limba oficială, iar la bacalaureat să li se dea subiecte diferenţiate, nu tot acelea pe care le primesc elevii români.
În judeţul Covasna promovabilitatea la bacalaureat în acest an a fost de 43,5%, cu aproape 11 procente mai mare decât anul trecut. Cei mai mulţi au picat la Limba română, aproape 50% din total.
Mara Deleanu
Sursa: www.evz.ro