România are nevoie de un marketing de ţară mai eficient pentru a-i fi acceptată forţa de muncă în Elveţia
Este opinia preşedintelui Camerei de Comerţ Elvetia-Romania, Markus Wirth, cu prilejul proiectului educativ „Săptămâna Elveţiei” ce are loc în această săptămână în 4 gimnazii târgumureşene.
El a afirmat că în acest moment în Elveţia peste 23% din cetăţeni sunt străini, ceea ce crează o anumită presiune socială asupra localnicilor, în privinţa concurenţei pe locurile de muncă disponibile.
Markus Wirth crede că România nu se promovează suficient, pentru a fi cunoscută aşa cum trebuie.
Elveţia a anunţat săptămâna trecută, anularea restricţiilor pe piaţa muncii pentru cetăţenii din 25 de state membre ale Uniunii Europene.
Exceptie de la noile dispoziţii fac cetăţenii din România, Bulgaria şi Croaţia, ţări care au aderat mai târziu la UE.
Pentru aceste ţări, dispoziţiile tranzitorii care prevăd restricţii pe piaţa muncii din Elveţia se vor aplica în continuare.
Până la finele acestei luni, Guvernul de la Berna va stabili cât timp vor fi menţinute restricţiile atât pentru români şi bulgari, cât şi pentru Croaţia, care a devenit membră UE în 2013.
Vali Russu
Sursa: www.focus-energetic.ro