Românii taxează aspru brandurile care îi dezamăgesc, arată un nou studiu de piață

Aproximativ o treime dintre clienți ar renunța la o marcă după doar o singură experiență negativă, iar majoritatea covârșitoare ar renunța la ea după mai multe astfel de experiențe.

O treime dintre clienți ar renunța la o companie după o singura experiență neplăcută, potrivit studiului SAS, lider în advanced analytics. Totodată, 90% dintre consumatori nu ar mai achizitiona produsele unei companii după 2 pana la 5 exemple în care asistența și suportul pentru clienți lasă de dorit, apeland la branduri concurente. Cercetarea arată că, în ciuda impedimentelor cauzate de COVID-19, răbdarea clienților fata de companiile care oferă o experiență slabă a scăzut. 61% dintre respondenti au declarat că ar plăti mai mult pentru a cumpara și/sau utiliza produse și servicii de la companii care le-au oferit o experienta buna în timpul pandemiei COVID-19, fapt ce coincide cu o scadere a importanței prețului. Înainte de pandemie, 61% dintre clienți pozitionau prețul între primii trei factori pentru o experiență satisfăcătoare, însă acum procentul a cunoscut o scădere semnificativă până la 54%.

În prezent, o experiență „bună” în viziunea clientului poate cuprinde orice, de la preț la accesibilitate, fapt ce creează o provocare tot mai mare pentru companii. Când respondenții au fost rugați să își clasifice principalele criterii legate de experiența cu brandurile, răspunsurile au condus la următoarele constatări: 25% consideră flexibilitatea în retururi un criteriu principal pentru o bună experiență; 46% au pozitionat experiența oferită clientului mai importantă decat prețurile mici și reducerile; 29% au considerat ca o conduită responsabilă din partea companiilor este esențială; iar 38% au acordat o importanță ridicata accesibilitatii.

Dacă firmele nu se adaptează rapid, utilizând Inteligenta Artificiala și instrumente de analiză avansate pentru a oferi clienților o experiență cât mai personalizată și în timp real, clienții vor pleca în masă. Iar mai ales pe timp de criza, nimeni nu-și dorește acest lucru” afirmă Ștefan Baciu, Country Leader SAS România și Republica Moldova.

Studiul SAS a constatat, de asemenea, că au existat semne de îmbunătățire în abordarea companiilor în ultimele luni, în ciuda perturbarilor cauzate de COVID-19. O medie de 3 clienți din 10 au observat o îmbunătățire a experiențelor oferite de branduri în timpul perioadei de izolare socială. În ciuda îmbunătățirilor și a noilor oportunități din ultima vreme, clienții încă mai consideră că brandurile pot face mult mai mult. O medie de 13% dintre clienți cred în continuare că experiențele oferite de companii au cunoscut o scadere în calitate în timpul stării de urgență. Acest lucru lăsa majoritatea consumatorilor indecisa cu privire la așteptările privind customer experience, ceea ce poate fi o oportunitate pentru companii de a înțelege mai bine comportamentele și preferințele clienților cu ajutorul soluțiilor de analytics, oferindu-le un avantaj competitiv.

Autor: Virgil Natea

Editor: Corina Muntean

Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Târgu Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.

VIDEOFM

Acum in emisie

BUNĂ DIMINEAŢA, TRANSILVANIA! cu radiomures

Cer acoperit

Vânt: 0 m/s

Cer acoperit -1°C

Vânt: 3 m/s

5°C

Top 30 RTM

  • 1. KATY PERRY – Not the end of the world,

  • 2. SICKOTOY FT MISHA MILLER – Touche,

  • 3. KYLIE MINOGUE – Magic,

  • 4. BLACK EYED PEAS ft. SHAKIRA – Girls like me,

  • 5. ROXEN ft. ALEXANDER RYBAK – Wonderland,

  • 6. SMILEY ft. DELIA – Ne vedem noi,

  • 7. JASON DERULO ft. NUKA – Love not war,

  • 8. AVA MAX – My head & my heart,

  • 9. AVA MAX – Salt,

  • 10. JENNIFER LOPEZ – In the morning,

  • 11. ANDIA – Ce suntem noi,

  • 12. HOLOGRAF ft. K-GULA – Grijile s-au dus,

  • 13. SIA ft. BURNA BOY – Hey boy,

  • 14. LUMINITA ANGHEL ft. NICO – Prietene,

  • 15. PAX PARADISE AUXILLARY – Nisipuri miscatoare,

  • 16. ED SHEERAN – Afterglow,

  • 17. KYGO ft. DONNA SUMMER – Hot stuff,

  • 18. LEONY – Faded love,

  • 19. VOLTAJ – Doar pentru ea,

  • 20. MARIA – Din vina mea,

  • 21. TOM GRENNEN – Little bit of love,

  • 22. ARMIN VAN BURREN ft. DUNCAN LAUREN E – Feel something,

  • 23. IRIS – Subteran,

  • 24. ALEXANDRA UNGUREANU – De n-am fi împreună,

  • 25. THE WEEKND – Save your tears,

  • 26. THE MONTANS ft. EMAA – Insula,

  • 27. D-l GOE – Fata de la radio,

  • 28. DAVID GUETTA ft. SIA – Let’s love,

  • 29. JASON DERULO ft. ADAM LEVINE – Lifestyle,

  • 30. AMI ft. FLORIAN RUS – Regrete,

Sugereazã piesã
= 4.9762RON0.00040
  • usd 0.1180 1 0.00059

  • chf 5.1198 1 -0.0049

  • aud 3.0092 1 0.00239

Live Video

Dedica o melodie unei persoane dragi

Completeaza formularul de mai jos,iar dedicatia ta se va auzi in emisiunea
Trimite Dedicatia

Blog

Focar de rujeolă la Sf. Gheorghe. Echipe...

APETRI MARGARETA | Citeste articolul

Epidemia de rujeolă a luat avânt anul ac...

Urmărire în trafic pe străzile din staţi...

VIRGIL NATEA | Citeste articolul

Potrivit Inspectoratului Judeţean de Jan...

Incendiu forestier în Lăpuşna-Ibăneşti

Rotar Mirela | Citeste articolul

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă...

Guvernul a reglementat plata gărzilor pe...

Stan Lucian | Citeste articolul

Guvernul a reglementat plata gărzilor pe...

Parteneri