Viitoarea autostradă, colacul de salvare al Parcului industrial de la Vidrasău
Asta speră conducerea Parcului Industrial. În ultimii 5 ani, parcul a recurs la măsuri de austeritate prin reducerea de personal de la 18 angajați în 2014, la 10 persoane la finele anului trecut.
Pe de altă parte, dacă în 2010 existau contracte cu 28 de firme, acum au rămas doar 18 firme, din care doar 12 sunt operaționale.
Directorul Parcului Industrial, Nagy István susține că s-au inițiat discuții cu potențiali investitori:
Acum e un fenomen care a început să se simtă în zona noastră, și anume faptul că s-au apucat de lucru la tronsonul de autostradă Câmpia Turzii – Ogra. Deja se știa, că s-a semnat contractul încă de anul trecut și se așteaptă o dezvoltare mai ales pe zona de logistică. Deja avem discuții cu potențiali investitori care ar veni în zona parc industrial – Aeroport, unde e și cale ferată. Deci eu cred că se va dezvolta o zonă logistică acolo.
La ședința CJ Mureș de ieri a fost aprobat bilanțul Parcului Industrial Mureș pe 2015. Directorul Nagy István a precizat că anul trecut parcul a avut profit de 187.000 de lei:
În 2015, datorită măsurilor de austeritate pe care le-am luat, am reușit să creștem veniturile și să scădem cheltuielile. Și am mai încheiat 2 mici contracte de concesiune și am vândut o parcelă de teren unui investitor care urmează să investească, veniturile totale fiind de 35.000 de euro, față de anul 2014.
În prezent Parcul Industrial administrează sau deține în proprietate 44 de hectare de teren, din care mai pot fi ocupate de investitori doar 6 hectare. În perspectivă, dacă va fi necesar, suprafața Parcului se poate extinde cu încă 30 de hectare.
Valeriu Russu