Televiziunile sunt avertizate – frumuseţea prezentatoarelor de ştiri distrage atenţia publicului şi împiedicã asimilarea informaţiilor.
Publicat de radiomures, 5 noiembrie 2002, 00:00
Aceasta este concluzia unui studiu efectuat recent de psihologii italieni, pe un eşantion de peste 1.500 de telespectatori.
Psihologii italieni au aflat cã 75% din bãrbaţii intervievaţi dedicã primele 30 de secunde ale telejurnalului studierii aspectului fizic al prezentatoarei, iar 65% dintre ei mai întîrzie încã 20 de secunde asupra ţinutei vestimentare. De abia în minutul urmãtor bãrbaţii încep sã acorde interes evenimentelor relatate, atenţia lor crescând în funcţie de dramatismul ştirii.
Ceea ce i-a atras cel mai mult pe bãrbaţi la prezentatoarele italiene este coafura (68%), vestimentaţia (60%), mişcarea buzelor (56%), gesturile (52%) şi machiajul (32%).
În ceea ce priveşte nemulţumirile publicului la adresa crainicelor de televiziune, 70% din cei intervievaţi ar dori ca ele sã renunţe la îmbrãcãmintea în culori ţipãtoare, 66% dintre ei se pronunţã împotriva toaletelor cu preţuri exorbitante, 64% nu sunt de acord cu rujurile alese, 59% sunt împotriva coafurilor complicate, 56% considerã cã hainele de piele sunt inadecvate iar 51% cred cã prezentatoarele ar trebui sã renunţe la gesturile de vedetã.
ROMNET / Corina Fontu