Modificări în orarul autobuzelor, la Tg.Mureș

Publicat de Rotar Mirela, 1 octombrie 2025, 14:00 / actualizat: 1 octombrie 2025, 15:38
Începând de astăzi, autobuzele 23B și 9 își modifică orarul.
Compania de Transport Local Târgu Mureș a luat această măsură la solicitarea angajaților Spitalului Clinic Județean de Urgență și pentru a ajuta elevii să ajungă la timp la școală.
Modificarea a afectat și alte linii de transport local din Tg.Mureș, toate orele fiind decalate, a declarat pentru Radio Tg.Mureș reprezentantul societății, Portik Vilmos:
,,La linia 23B, capătul de linie este în Budiu și aveam pornirea de la Spital la 14.55, iar lumea care termina orele de lucru fix la ora 15.00 n-avea cum să ajungă la autobuz. Și atunci autobuzul pornește de la ora 15.25. Cealaltă modificare este la linia numărul 9, care pornește de la Maurer și ajunge la Shopping City, și acolo iarăși aveam sesizări că copiii care se duc la școală în cartierul Tudor nu ajung la timp. Și de aceea autobuzul pornește la ora 7.15, cu un sfert de oră mai repede.”
Pentru a fi mai aproape de călători, Compania de Transport Local Târgu Mureș a lansat așa-numitul Modul de raportare a problemelor sesizate în trafic cu autobuzele, disponibil pe site-ul companiei https://new.transportlocal.ro/.
În condițiile în care aproximativ 60 la sută dintre reclamațile cetățenilor s-au dovedit a fi neîntemeiate, reclamanții trebuie să completeze câteva rubrici de identificare.
Portik Vilmos:
,,Până acum, sesizările au fost prin telefon, pe hârtie sau prin e-mail. Anumite informații importante, pe baza cărora am putea să facem investigații, lipseau. De exemplu, am primit o sesizare prin care s-a zis că autobuzul n-a venit, dar persoana nu ne-a precizat pe care linie sau în care stație. Sau șoferul că n-a respectat traseul, nu s-a conformat cum trebuie. Am făcut niște formulare, care conțin niște câmpuri, care obligatoriu trebuie completate. Persoana care dorește să depună o sesizare, intră pe pagina web a Transportului Local și în meniul principal poate să dea click pe secțiunea sesizări și de acolo să ne transmită problema.”
Multe dintre problemele transportului public local din Tg. Mureș se vor rezolva odată cu implementarea unui sistem de e-ticketing, susține reprezentantul societății.
Potrivit acestuia, sunt șanse ca din 2026 biletele să fie achitate strict digital la Tg. Mureș, în bancomatele din stații sau în autobuz.
Autor: Valeriu Russu