Tinerii, victime ale reclamelor online pentru produse dăunătoare
Copiii şi adolescenţii sunt bombardaţi cu reclame pe reţelele de socializare care promovează produse dăunătoare. Aceste reclame merg de la alimente de tip fast-food la tutun şi alcool, arată un raport al Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) dat miercuri publicităţii.
Agenţiile de publicitate vând giganţilor tehnologici informaţii despre copii obţinute prin intermediul jocurilor electronice, a precizat autorul principal al raportului, Anthony Costello. ‘La nivel global, publicitatea dăunătoare este îndreptată spre copii, în special cea asociată cu lucruri care le vor afecta dezvoltarea şi sănătatea – cum ar fi încurajarea consumului de zahăr, de alimente fast-food, tutun, alcool, jocuri pe calculator şi jocuri de noroc’, a declarat Costello.
În concluziile raportului se arată necesitatea adoptării unor reglementări în acest domeniu.
Documentul a fost realizat de o comisie formată din peste 40 de experţi întrunită de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), UNICEF şi revista din domeniul medical The Lancet.
Sursa: Agerpres