Ascultă Radio România Târgu Mureș Live

Aproape 2.000 mii de firme din Tg.Mureș au restanțe la impozite

Aproape 2.000 mii de firme din Tg.Mureș au restanțe la impozite
Foto: Foto: Radio Tg.Mures

Publicat de MIRELA ROTAR, 8 februarie 2021, 14:00 / actualizat: 8 februarie 2021, 15:29

Numărul persoanelor juridice din Tg. Mureș care au restanțe la impozite se ridică la aproape 2.000.

Până în decembrie acestea au beneficiat de o amânare a executării silite, datorită pandemiei, dar acum interdicția de a pune popriri a expirat, a precizat Szoverfi Laszlo:

Undeva la 1900-2000 de firme le avem acum în evidență, care în perioada următoare vor primi somații prin care li se vor aduce la cunoștință restanțele și termenele în care trebuie să își facă plățile, pentru a nu proceda la actele de executare silită care sunt prevăzute în lege. Avem 230-250 de societăți la care s-a deschis procedura insolvenței, sunt în restructurare sau sunt în insolvență și care se derulează prin Tribunalul Comercial. În ce privește debitul total la sfârșitul anului trecut, la firmele în faliment era de aproximativ 31 de milioane de lei.

În anul fiscal 2020, gradul de încasare a impozitelor și taxelor la Primăria Tg. Mureș a fost de 90 la sută, din care restanțieri persoane juridice au fost cam 10 la sută.

În ceea ce privește legea de evaluare a clădirilor persoanelor juridice aceasta se făcea până în decembrie anul trecut din 3 în 3 ani, însă acum se face o dată la 5 ani. Nu e clar însă de când se aplică aceste modificări ale Codului Fiscal.

Directorul Direcției Impozite și Taxe Locale Tg.Mureș, Szoverfi Laszlo, spune că, indiferent de data de aplicare a noii legi, persoanele juridice mai au doi ani la dispoziție să depună la administrațiile publice locale raportul de evaluare a clădirilor:

În modificarea Codului Fiscal nu au trecut de când intră în vigoare legea, ceea ce dă peste cap întregul sistem în țară. Unele primării zic că, conform Constituției, legea intră în vigoare la trei zile de la publicare în Monitorul Oficial. Dar alte primării zic că legea intră în vigoare după șase luni, conform Codului Fiscal, care zice că în domeniul fiscal, după minimum 6 luni intră în vigoare o lege. Nici acum nu e clar, pentru că pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației există o îndrumare, că noi, primăriile, ar trebui deja să aplicăm modificarea la 5 ani.

Valeriu Russu

Harghita: Guvernul a alocat 7,4 milioane de lei pentru finanţarea serviciilor sociale
Administraţie luni, 10 noiembrie 2025, 14:44

Harghita: Guvernul a alocat 7,4 milioane de lei pentru finanţarea serviciilor sociale

Consiliul Judeţean Harghita a aprobat, azi, în şedinţă extraordinară, rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli, în urma alocării de...

Harghita: Guvernul a alocat 7,4 milioane de lei pentru finanţarea serviciilor sociale
Braşov: Cel mai mare garaj pentru autobuze electrice, finalizat cu două finanţări europene
Administraţie vineri, 7 noiembrie 2025, 15:53

Braşov: Cel mai mare garaj pentru autobuze electrice, finalizat cu două finanţări europene

Lucrările la garajul pentru autobuzele electrice ale municipalităţii braşovene, care ar urma să fie ‘cel mai mare din România’, un...

Braşov: Cel mai mare garaj pentru autobuze electrice, finalizat cu două finanţări europene
Dezbatere publică pe tema sensurilor unice din cartierul Dâmbu Pietros
Administraţie joi, 6 noiembrie 2025, 12:14

Dezbatere publică pe tema sensurilor unice din cartierul Dâmbu Pietros

PNL Tg Mureș solicită Primăriei o dezbatere serioasă pe această temă, în condițiile în care ar exista nemulțumiri din partea locuitorilor...

Dezbatere publică pe tema sensurilor unice din cartierul Dâmbu Pietros
Primăria Brașov a lansat licitația pentru achiziția a patru ratracuri destinate întreținerii pârtiilor din Poiana Brașov
Administraţie miercuri, 5 noiembrie 2025, 15:54

Primăria Brașov a lansat licitația pentru achiziția a patru ratracuri destinate întreținerii pârtiilor din Poiana Brașov

Valoarea investiției depășește 8 milioane de lei, iar utilajele vor permite pregătirea pârtiilor în condiții optime și vor contribui la...

Primăria Brașov a lansat licitația pentru achiziția a patru ratracuri destinate întreținerii pârtiilor din Poiana Brașov
Administraţie miercuri, 5 noiembrie 2025, 14:00

Primăria Sărmașu ratează proiecte de aproape 50 milioane de lei, bani europeni, pentru utilitățile publice

Sărmașul avea rețea de canalizare doar în oraș, nu și în cele 4 sate aparținătoare, astfel că în 2020 s-a depus cerere pentru extinderea...

Primăria Sărmașu ratează proiecte de aproape 50 milioane de lei, bani europeni, pentru utilitățile publice
Administraţie miercuri, 5 noiembrie 2025, 12:05

Primăria Brașov accesează peste 86 de milioane de lei pentru închiderea unei rampe de deşeuri industriale

Aceasta se află pe teritoriul municipiului, în zona industrială, iar în apropierea ei există o altă rampă, de deşeuri menajere, a cărei...

Primăria Brașov accesează peste 86 de milioane de lei pentru închiderea unei rampe de deşeuri industriale
Administraţie luni, 3 noiembrie 2025, 13:00

Zona metropolitană Braşov va avea un sistem public de transport feroviar

Prin accesarea de fonduri europene se va realiza un tren metropolitan de legătură între municipiile Braşov şi Sfântu Gheorghe, precum şi cu...

Zona metropolitană Braşov va avea un sistem public de transport feroviar
Administraţie luni, 3 noiembrie 2025, 12:23

După două decenii, două blocuri ANL pentru tineri vor fi construite la Miercurea-Ciuc

Consiliul Local a aprobat, săptămâna trecută, studiul de fezabilitate pentru viitoarele locuinţe. Acestea vor fi construite în zona Aleea...

După două decenii, două blocuri ANL pentru tineri vor fi construite la Miercurea-Ciuc