Consiliul Concurenţei va lansa o platformă online unde vor fi afişate cele mai mici preţuri la alimentele de bază
De anul viitor vom şti care sunt magazinele cu cele mai mici preţuri la alimentele de bază de pe internet. Este vorba despre un proiect pilot al Consiliului Concurenţei, care îşi propune crearea unei platforme online, unde ar urma sa fie afişate săptămânal preţurile produselor care fac parte din coşul zilnic al populaţiei. Este o nouă metodă de a combate politica marilor lanţuri de magazine de a stabili preţuri ridicate şi asemănătoare, astfel încât oamenii să nu aibă de unde alege.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu: „Avem câteva tipuri de consumatori şi o să venim cu câteva tipuri de coşuri, deci de colecţii de produse care satisfac tipurile de consumatori, cele mai întâlnite. Scopul final, evident, este să vedem preţuri mai bune pentru consumatori.
Datele sunt centralizate, sunt uşor accesibile pe internet, mai simplu decât să mergi din magazin în magazin. Doi, avem şi un efect indirect, va creşte presiunea asupra magazinelor să coboare preţurile spre nivelul cel mai jos existent în piaţă.”
Un proiect similar a fost realizat de Guvernul Greciei şi a avut ca rezultat, după trei luni de la implementare, o scădere a preţurilor cu 7%.
Platforma online va funcţiona mai întâi în capitală şi va costa bugetul de stat 80.000 de euro. Din decembrie anul viitor, când se încheie proiectul pilot, susţinerea financiară va fi asigurată din fonduri europene.
RRA
Sursa: puterea.ro