Contabilii autorizați vor lucra cu instrumentele digitale e-parafa, e-legitimația și e-avizul

Publicat de Rotar Mirela, 8 septembrie 2025, 11:00 / actualizat: 8 septembrie 2025, 15:20
În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) continuă procesul de transformare digitală prin introducerea a noi instrumente electronice.
Acestea sunt menite să eficientizeze activitatea profesională, să reducă birocrația, timpul de răspuns și să consolideze încrederea în profesia contabilă.
Președintele CECCAR Mureș, Lucian Savu, a explicat fiecare instrument electronic în parte:
,,La noi, ”e-legitimația” este un proces care s-a finalizat, majoritatea membrilor CECCAR au legitimație electronică cu un cod QR pe care îl poate accesa cel interesat când vine în contact cu expertul contabil pentru a constata că aceasta are legitimație validă și că este membru CECCAR. Vom trece și la digitalizarea proceselor din zona ”e-parafa”, adică semnăturile să fie tot pe bază de QR rapid, exact cum semnăm noi digital alte documente cu acea e-semnătură. Și ”e-avizul”, membrii CECCAR, pentru a putea să profeseze, au nevoie de niște avize de la organismul profesional care este Corpul experților contabili.”
Astfel, hotărârea Consiliului superior al CECCAR publicată în Monitorul Oficial al României nr. 813 din 2 septembrie 2025 marchează trecerea de la documente clasice tipărite la documente electronice, sigure și ușor de verificat,
Documentele tipărite emise pentru anul curent rămân în vigoare până la data de 31 martie 2026, după care toate aceste documente de identificare profesională vor fi disponibile exclusiv în format electronic.
Autor: Valeriu Russu