Duminică intră în vigoare Noul Mers al Trenurilor, care va fi valabil până în decembrie 2023
Cea mai importantă noutate este revenirea trenurilor INTERCITY, care au mai puţine opriri şi servicii mai bune.
Trenurile Intercity revin la CFR Călători după o pauză de opt ani şi vor circula pe trei magistrale. Viteze mai mari, 140-160 km/h se înregistrează doar pe relaţia Braşov – Bucureşti – Constanţa unde linia este parţial modernizată. Tomis expres legătura Braşov – Constanţa face patru ore şi jumătate, iar de la Bucureşti la Cluj-Napoca, pe traseul de 500 km, trenul botezat „Avram Iancu”face opt ore şi jumătate pentru că are doar trei opriri pe traseu, la Ploieşti, Braşov şi Teiuş.
Preţurile sunt cu 15% mai mari decât trenurile Interregio, dar sunt asigurate servicii mai bune spune Adrian Vlaicu, purtător de cuvânt CFR Călători:
Noutatea principală a noului plan de mers este reintroducerea după o pauză de opt ani a categoriei de tren Intercity pe rutele unde linia este reabilitată, reparată. Discutăm aici de linia şi relaţia cea mai lungă Bucureşti – Cluj, Bucureşti – Arad unde o parte dintre lucrările la infrastructura feroviară s-au încheiat. Nu trebuie să omitem relaţia Braşov – Constanţa, foarte solicitată în ultimul timp. Faţă de trenurile Interregio vor avea în plus un grad ceva mai bun de confort, Wi-Fi în tren, vor fi vagoane cu spaţiul destinat serviciului de alimentaţie publică, toate vagoanele vor avea prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop.
Trenul „Prietenia”, Bucureşti – Chişinău, respectiv trenul Iaşi – Ungheni vor circula în fiecare zi, iar la vară se aşteaptă şi redeschiderea rutelor spre Salonic şi Istanbul.
Sursa: RRA