Ascultă Radio România Târgu Mureș Live

 Jurnalista Maria Țoghină, membru în Consiliul de Administrație al SRR, realeasă în Consiliul Director BRAT

 Jurnalista Maria Țoghină, membru în Consiliul de Administrație al SRR, realeasă în Consiliul Director BRAT

Publicat de Rotar Mirela, 21 martie 2025, 13:39

BRAT – Biroul Român de Audit Transmedia – organizația de măsurare a performanțelor produselor media online, outdoor, radio și print care reunește peste 150 de membri din industrie (publisheri, clienți, agenții de publicitate, regii de publicitate, companii OOH, radiodifuzori și organizatori de evenimente) și-a desemnat conducerea pentru perioada 2025-2027.

În cadrul Adunării Generale BRAT, organizată pe 20 martie 2025, membrii BRAT au stabilit noua direcție strategică a asociației, confirmând interesul și angajamentul membrilor în dezvoltarea și susținerea noilor proiecte, pe lânga cele de standardizare și măsurare a performanțelor produselor media.

Dragoș Stanca, fondator al companiei Thinkdigital Internet & Advertising SA,  a fost desemnat, pentru un nou mandat, Președinte BRAT (poziție pe care o ocupă din 2018).

Vicepreședinte BRAT pentru outdoor a fost aleasă Elvira Munteanu, reprezentantă a companiei Universal Solution. Presa scrisă este reprezentantă la nivel de Vicepreședinte BRAT de Marius Gheorghe – Media Investment, iar radioul de Valentin Stirbu de la Digi Romania. Departamentul Social – Media l-a desemnat ca Vicepreședinte BRAT pe Alin Alecu – ARBO Media.

În cadrul Consiliul Director BRAT au mai fost aleși: Ștefan Iordache – Publicis Groupe Media, Mihai Trandafir – B.V. McCann Erickson, Florin Ciucaș – Bihor Media, Daniela Munteanu – Essence Mediacom, Andrei Bereanda – Ringier Romania, Vlad Stănilescu –  PRO TV, Horațiu Gîrbea – Euromedia Group, Raluca Pop – DEFI România, Corina Matei – eAD Interactive, Maria Țoghină – Societatea Română de Radiodifuziune, Ștefan Horobeț – Antena Group, Nicoleta Gruia – Spot Media.

„BRAT rămâne de peste 3 decenii o organizație esențială în ecosistemul media și un organism esențial care asigură corectitudinea cifrelor raportate de mai multe medii, precum și sursa de încredere pentru studii majore și importante.
Sunt onorat de încrederea pe care am primit-o, din nou, o chestiune care mă obligă să continui alături de echipa BRAT proiectele importante pe care le derulăm atât în digital, cât și în zona de radio, OOH, print și influencer marketing.
Cred că viitorul industriei trebuie dictat si mai departe de etică și de transparență, nu doar de cifrele seci și de algoritmi care nu prioritizează și nici nu servesc interesul public”, a comentat președintele BRAT, Dragoș Stanca, după vot.

În cadrul evenimentului, BRAT a prezentat o analiză bazată pe datele disponibile în cadrul asociației, privind modul în care populația se informează din media.

Studiul a identificat șase segmente ale populației în funcție de modul în care consumă media cu scopul de a se informa și a oferit informații detaliate despre consumul de media, caracteristicile sociodemografice, sursele utilizate pentru informare și preferințele specifice fiecărui grup. BRAT a evidențiat faptul că noua paradigmă în care oamenii consumă media în prezent – faptul că din ce în ce mai mult conținut media este transferat în diverse formate în mediul online, iar modalitatea în care publicul își selectează conținutul online pe care dorește să îl consume este intermediat de algoritmi ai marilor platforme online ce nu pot fi întelese sau controlate pe deplin de utilizator – a condus la necesitatea de a analiza preferințele publicului în ceea ce privește sursele din care se informeaza într-o manieră mai complexă, adăugând la datele factuale de utilizare a anumitor canale media, și alte informații, care țin de preferințele publicului pentru anumite canale sau branduri media.

Aceste preferințe nu rezultă explicit exclusiv din analiza utilizării diferitelor canale media online, acest consum fiind influențat semnificativ de algoritmii de căutare sau recomandare ai marilor platforme, și mai puțin de preferințele reale ale publicului.

Biroul Român de Audit Transmedia – BRAT – este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare a indicatorilor de performanță ai produselor media, fiind reperul industriei în tranzacționarea publicității. BRAT pune la dispoziția industriei de media și publicitate în acest moment nu mai puțin de 12 studii strategice și tactice necesare în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media.

Organizația măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), a presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS) și monitorizează investițiile în publicitate în 5 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj, radio și influencer marketing.

Sursa: Serviciul Comunicare și Relații Publice SRR

240.000 elevi au ascultat muzică clasică la școală grație proiectului Radio România Muzical “Ascultă 5 minute de muzică clasică”
Radio România marți, 2 septembrie 2025, 14:41

240.000 elevi au ascultat muzică clasică la școală grație proiectului Radio România Muzical “Ascultă 5 minute de muzică clasică”

Ascultă 5 minute de muzică clasică, unul dintre cele mai importante proiecte educative marca Radio România, s-a desfășurat pentru al 11-lea an...

240.000 elevi au ascultat muzică clasică la școală grație proiectului Radio România Muzical “Ascultă 5 minute de muzică clasică”
S-a încheiat Caravana Teatrului Radiofonic la Radio România Regional!
Radio România luni, 1 septembrie 2025, 13:10

S-a încheiat Caravana Teatrului Radiofonic la Radio România Regional!

În această vară, teatrul a fost… la radio! În perioada 30 iunie – 31 august Caravana Teatrului Radiofonic a călătorit pe...

S-a încheiat Caravana Teatrului Radiofonic la Radio România Regional!
Teatrul Național Radiofonic – Radio România, la Reuniunea Teatrelor Naționale Românești la Chișinău
Radio România vineri, 29 august 2025, 13:55

Teatrul Național Radiofonic – Radio România, la Reuniunea Teatrelor Naționale Românești la Chișinău

În perioada 10-21 septembrie, Teatrul Național Mihai Eminescu Chișinău organizează ediția aniversară a Reuniunii Teatrelor Naționale...

Teatrul Național Radiofonic – Radio România, la Reuniunea Teatrelor Naționale Românești la Chișinău
 Redactoarea Teatrului Național Radiofonic, Oana Cristea Grigorescu este președinta juriului pentru „Digital Multimedia” la Prix Italia 2025
Radio România marți, 26 august 2025, 13:49

 Redactoarea Teatrului Național Radiofonic, Oana Cristea Grigorescu este președinta juriului pentru „Digital Multimedia” la Prix Italia 2025

Oana Cristea Grigorescu, redactoarea Teatrului Național Radiofonic și critic de teatru, a fost aleasă prin vot președinta juriului pentru...

 Redactoarea Teatrului Național Radiofonic, Oana Cristea Grigorescu este președinta juriului pentru „Digital Multimedia” la Prix Italia 2025
Radio România luni, 25 august 2025, 17:14

Roller Coaster Kiss, de Ilinca Stihi, nominalizat la Prix Europa 2025

Roller Coaster Kiss, semnat de Ilinca Stihi, producție a Teatrului Național Radiofonic, a fost nominalizat la prestigiosul festival european de...

Roller Coaster Kiss, de Ilinca Stihi, nominalizat la Prix Europa 2025
Radio România vineri, 22 august 2025, 11:11

Radio România, parte a unui flashmob radio global dedicat Ucrainei

Pe 24 august, de Ziua Națională a Ucrainei, posturile de radio din întreaga lume sunt invitate să participe la un flashmob radio global, pentru a...

Radio România, parte a unui flashmob radio global dedicat Ucrainei
Radio România marți, 19 august 2025, 17:12

Ansamblurile Radio România participă la Festivalul Internațional George Enescu

Orchestra Națională Radio, Orchestra de Cameră Radio, Big Band-ul Radio și Corul Academic Radio sunt invitate să evolueze în cadrul a 5...

Ansamblurile Radio România participă la Festivalul Internațional George Enescu
Radio România marți, 19 august 2025, 16:43

Radio România, alături de Festivalul Internațional George Enescu 2025

Din 1958, încă de la prima ediție, neîntrerupt până astăzi, Radio România este alături de Festivalul Enescu, în calitate de coproducător,...

Radio România, alături de Festivalul Internațional George Enescu 2025