O legislație favorabilă va da un imbold turismului
Turismul, puternic afectat din punct de vedere financiar de pandemie, cautã soluții pentru depãșirea crizei.
Dupã ani de discuții între Ministerul de resort, administrațiile locale și domeniul privat – privind modul în care acest sector poate fi promovat, inclusiv la nivel național, a reieșit cã o legislație mai bunã este o șansã în plus pentru revenirea la normalitate.
Ministrul de resort, Constantin Daniel Cadariu a avut, ieri, la Constanța, discuții pe aceastã temã cu reprezentanții mediului de afaceri din turism.
România suferă la capitolul promovare turistică, iar înfiinţarea unei Organizaţii de Management al Destinaţiei (OMD) la nivel naţional este necesară, consideră ministrul antreprenoriatului şi turismului, Constantin Daniel Cadariu:
Pare a fi tot mai necesar de a fi inclus în lege şi conceptul de OMD naţional. Sper ca în urma discuţiilor pe care le avem să fim atât din inspiraţi încât forma finală să dea şansa ca aceste OMD-uri locale, cele regionale şi un eventual OMD naţional să îşi ducă la capăt principala menire pe care o văd eu de a realiza în sfârşit promovarea turistică a României.
Dacă Tulcea şi Mangalia au făcut paşi în direcţia unor Organizaţii de Management, Constanţa bate pasul pe loc de ani buni. Corina Martin, preşedintele de onoare al Asociaţiei RESTO, organizaţie reprezentativă a industriei ospitalităţii din Constanţa:
Am încredere că am găsit un partener realist de dialog. Urmărim în continuare felul în care vom putea înfiinţa OMD, inclusiv la Constanţa, oraşul şi locaţia care ne interesează cel mai mult din judeţ, şi tocmai aici, de patru ani, nu avem nici un OMD. Avem o taxă de promovare colectată, din câte ştiţi, din ultimii patru ani, dar care nu este folosită, şi aceşti bani trebuie utilizaţi aşa cum se cuvine pentru promovarea şi dezvoltarea destinaţiei.
Ministrul speră ca, până la 31 octombrie, să fie adoptate şi normele de aplicare pentru hotărârea de guvern care ar urma să reglementeze funcţionarea OMD-urilor.
Sursa: RRA