Românii de la oraș au un buget de 318 lei pentru Moș Nicolae, față de cei din zona rurală
Aproape toți românii care locuiesc în mediul urban intenționează să cumpere cadouri pentru cei dragi de Moș Nicolae, dulciurile și jucăriile fiind pe primul loc în preferințele lor, conform studiului unei companii de cercetare de piață, remis azi AGERPRES.
Bugetul pe care respondenții din mediul urban spun că îl vor aloca achiziționării cadourilor pentru ziua de Moș Nicolae va fi, în medie, de 318 lei, în ușoară creștere față de cel de anul trecut (305 lei).
De altfel, conform studiului, cei mai mulți intenționează să cheltuiască între 100 și 250 lei (43,8%).
Urmând trendul anului trecut, intenția de a face surprize de Moș Nicolae este mai ridicată în orașele mici comparativ cu orașele mari care au peste 100.000 locuitori.
Cele mai întâlnite cadouri rămân și anul acesta dulciurile – 72,1% – și jucăriile – 49,2% – conform studiului realizat.
Cadourile sunt însă dintre cele mai diverse, începând cu cele mai banale și mai puțin costisitoare: dulciuri, jucării, articole vestimentare, fructe; și ajungând la unele mai sofisticate și mai scumpe: electrice, electronice, electrocasnice, articole IT și telecom, călătorii și altele.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici — sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii — 30.000-100.000 locuitori, orașe mari — peste 100.000 locuitori) în perioada 23 — 28 noiembrie 2016.
Au fost intervievate 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 — 65 ani.