Românii petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele de socializare

Una din cele mai bune căi de comunicare comercială este, în zilele noastre, publicitatea în social media. Și asta pentru că, potrivit unui recent sondaj, românii petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele de socializare, acolo unde se derulează multiple campanii având bugete cu mult mai mici decât cele vehiculate în rețelele de televiziune.

Cea mai mare parte a românilor (93%) petrece minim o oră pe zi pe reţelele de socializare. S-a constatat, de asemenea, că aproape un sfert din ei (21%) stau mai mult de patru ore, iar aproape jumătate (48%) au admis că stau trei ore/zi, conform unui studiu realizat de Zitec şi Ipsos. Rețelele de socializare online reprezintă o soluție tot mai convenabilă pentru ca micile sau marile afaceri să-și recruteze viitori clienți.
În România, Facebook rămâne în continuare cea mai utilizată platformă de social media (86%), urmată de Instagram (69%) şi TikTok (61%), aceasta din urmă înregistrând cea mai mare creştere în preferinţele românilor, comparativ cu anul trecut (+20%). Potrivit cercetării, Twitter a câştigat în ultimele luni tot mai multă notorietate la nivel naţional şi înregistrează o pondere de 30% atunci când vine vorba despre utilizarea săptămânală, depăşind astfel LinkedIn, această din urmă platformă clasându-se pe locul 4 în topul utilizărilor, cu 29% din total.
De asemenea, 68% dintre respondenţi urmăresc cel puţin un influencer sau o celebritate în mediul online, iar 43% dintre aceştia au şi ales să achiziţioneze produse sau chiar au descoperit unele noi, după ce acestea au fost promovate de influenceri.
Despre cum ar trebui companiile să își facă strategiile de promovare, pe partea de consum online, peste 60% dintre cei chestionaţi au declarat că optează să vizioneze conţinut de tip video, în timp ce doar 29% dintre români au spus că reclamele pe care le văd în mediul online sunt în mare parte relevante pentru ei.
În acest sens, 57% dintre respondenţi susţin că au preferat să vadă în ultima perioadă reclame care îi amuză sau îi ajută să se deconecteze, iar cel mai puţin apreciate (de 48% dintre cei intervievaţi) sunt cele care par să promoveze o agendă politică. Cercetarea de specialitate mai arată că, pentru 61% dintre români, preţul este cel care face diferenţa atunci când vine vorba despre brandul de la care aleg să cumpere un produs, în ceea ce priveşte tendinţa de achiziţie din mediul online. Jumătate dintre respondenţi (50%) au declarat că au cumpărat destul de des sau de câteva ori produse sau servicii după ce au văzut o reclamă în mediul online, chiar dacă nu cunoşteau brandul respectiv. Așadar, viitorul comunicării comerciale este în online, în rețelele de socializare.
Studiul, realizat la nivel naţional în luna februarie a anului 2023, pe un eşantion de 500 de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, a arătat că românii achiziţionează produse din mediul online după ce află mai multe informaţii despre ele din review-uri, apreciază dacă au o prezenţă solidă pe reţelele de socializare sau sunt promovate de influenceri sau celebrităţi pe care le apreciază.

Autor: Virgil Natea

Editor: Corina Muntean

Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.

VIDEOFM

Acum in emisie

PULSUL ZILEI cu radiomures

Cer acoperit

Vânt: 0 m/s

Cer acoperit -1°C

Vânt: 3 m/s

5°C

Top 30 RTM

  • 1. KATY PERRY – Not the end of the world,

  • 2. SICKOTOY FT MISHA MILLER – Touche,

  • 3. KYLIE MINOGUE – Magic,

  • 4. BLACK EYED PEAS ft. SHAKIRA – Girls like me,

  • 5. ROXEN ft. ALEXANDER RYBAK – Wonderland,

  • 6. SMILEY ft. DELIA – Ne vedem noi,

  • 7. JASON DERULO ft. NUKA – Love not war,

  • 8. AVA MAX – My head & my heart,

  • 9. AVA MAX – Salt,

  • 10. JENNIFER LOPEZ – In the morning,

  • 11. ANDIA – Ce suntem noi,

  • 12. HOLOGRAF ft. K-GULA – Grijile s-au dus,

  • 13. SIA ft. BURNA BOY – Hey boy,

  • 14. LUMINITA ANGHEL ft. NICO – Prietene,

  • 15. PAX PARADISE AUXILLARY – Nisipuri miscatoare,

  • 16. ED SHEERAN – Afterglow,

  • 17. KYGO ft. DONNA SUMMER – Hot stuff,

  • 18. LEONY – Faded love,

  • 19. VOLTAJ – Doar pentru ea,

  • 20. MARIA – Din vina mea,

  • 21. TOM GRENNEN – Little bit of love,

  • 22. ARMIN VAN BURREN ft. DUNCAN LAUREN E – Feel something,

  • 23. IRIS – Subteran,

  • 24. ALEXANDRA UNGUREANU – De n-am fi împreună,

  • 25. THE WEEKND – Save your tears,

  • 26. THE MONTANS ft. EMAA – Insula,

  • 27. D-l GOE – Fata de la radio,

  • 28. DAVID GUETTA ft. SIA – Let’s love,

  • 29. JASON DERULO ft. ADAM LEVINE – Lifestyle,

  • 30. AMI ft. FLORIAN RUS – Regrete,

Sugereazã piesã
= 4.9763RON0.00020
  • usd 0.1170 1 -0.0009

  • chf 5.0843 1 -0.0095

  • aud 3.0283 1 0.00180

Live Video

Dedica o melodie unei persoane dragi

Completeaza formularul de mai jos,iar dedicatia ta se va auzi in emisiunea
Trimite Dedicatia

Blog

Proiect privind noi facilități medicale ...

Rotar Mirela | Citeste articolul

Un proiect de lege prin care se asigură ...

Gara Mică din Tg. Mureș, renovată din fo...

Rotar Mirela | Citeste articolul

Aproape 50.000 de euro a investit Compan...

Focar de rujeolă la Sf. Gheorghe. Echipe...

APETRI MARGARETA | Citeste articolul

Epidemia de rujeolă a luat avânt anul ac...

Urmărire în trafic pe străzile din staţi...

VIRGIL NATEA | Citeste articolul

Potrivit Inspectoratului Judeţean de Jan...

Incendiu forestier în Lăpuşna-Ibăneşti

Rotar Mirela | Citeste articolul

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă...

Salvatorul animalelor

Rotar Mirela | Citeste articolul

           Și să vreau, și nu puteam să ...

Parteneri