Ascultă Radio România Târgu Mureș Live

Românii vor sancţiona mărcile care nu se comportă responsabil în timpul crizei

Românii vor sancţiona mărcile care nu se comportă responsabil în timpul crizei

Publicat de Corina Muntean, 19 mai 2020, 11:13 / actualizat: 9 august 2020, 12:08

Odată cu comenzile făcute de consumatorii români pe internet, s-au mutat și multiplicat și pretențiile lor. Nu puține, iar vânzătorii trebuie să le satisfacă toate cererile, altfel vor dispărea din piața online. Aproape jumătate dintre români anunță că vor sancţiona mărcile care nu se comportă responsabil în timpul crizei, arată un studiu de piață.

Consumatorii români aşteaptă de la companii să comunice mai mult despre acţiunile lor privind siguranţa alimentelor, odată cu criza declanșată de coronavirus. Aproape jumătate dintre români (mai precis 46%) susțin că vor sancţiona mărcile care nu se comportă responsabil în timpul crizei, potrivit unui studiu derulat în luna aprilie de Unlock Research. Cea mai mare îngrijorare resimţită de românii din mediul urban este legată de situaţia generală a economiei şi viitorul incert, urmată de propria situaţie financiară, punerea în pericol a sănătăţii şi teama de a rămâne fără loc de muncă. Temerile privind securitatea alimentară se regăsesc abia pe locul al nouălea, ceea ce arată că, atât producţia, cât şi distribuţia produselor alimentare, a funcţionat în parametri normali în contextul pandemiei. Aproape jumătate dintre consumatori declară că achiziţionează des produse ale companiilor care comunică public despre măsurile sanitare pe care le iau, fapt ce demonstrează că încrederea consumatorilor în siguranţa produselor este un factor-cheie’, arată sondajul. Românii fac cumpărături mai rar, iar categoria la care a crescut cel mai mult volumul de aprovizionare sunt tinerii între 18 şi 24 de ani. Totodată, a crescut apetenţa consumatorilor pentru produse proaspete (fructe şi legume). Deşi preferate de mulţi consumatori, pieţele agroalimentare au fost mult mai puţin frecventate în această perioadă, din cauza condiţiilor incerte de igienă pe care le-ar putea asigura. Potrivit respondenţilor, companiile trebuie să ajute oamenii să treacă mai uşor prin această criză, inclusiv prin educare şi informare. Românii le văd ca pe niște protectori – de aceea se aşteaptă, în majoritate covârşitoare, ca acestea să-şi protejeze angajaţii (83%) şi categoriile sociale vulnerabile, dar şi producţia şi economia locală (82%). Principalele măsuri aşteptate de la producători pentru garantarea siguranţei alimentelor fac referire la echipamentele adecvate de protecţie pentru angajaţi – 78%, dar şi la măsuri sporite de igienizare a spaţiului de producţie – 68%, pe care aceștia trebuie să le comunice clienților. Adiţional, consumatorii consideră oportune şi alte măsuri, precum extinderea procedurii de testare a sănătăţii angajaţilor, dar vor şi ca producătorii să automatizeze cât mai mult din procesul de producţie sau să dezvolte măsuri suplimentare de sterilizare a produselor. Nu în ultimul rând, consumatorii şi-ar dori ca brandurile să comunice mai mult despre acţiunile pe care le întreprind pentru a asigura siguranţa alimentelor. Relația constantă cu clienții este extrem de importantă și nu trebuie să înceteze nici după trecerea crizei.

Unlock Research a derulat pentru Adama România o cercetare cantitativă şi calitativă, având drept obiectiv principal măsurarea comportamentului alimentar şi a îngrijorărilor românilor cu privire la alimente, în contextul COVID-19. Studiul s-a desfăşurat în perioada 3 – 9 aprilie 2020, pe un eşantion de 600 persoane, reprezentativ urban, având o marjă de eroare de +/- 4%.

Unlock Research este o companie de know-how şi cercetare de piaţă cu capital 100% românesc înfiinţată în 2008. Unlock este specializată în studii de strategie de brand şi marketing cultural, centrată pe descoperirea de insight-uri despre oameni, categorii şi branduri care să contribuie la creşterea business-urilor clienţilor pentru care lucrează.

Autor: Virgil Natea

Editor: Corina Muntean

Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.

O delegaţie a Fondului Monetar Internaţional se află la Bucureşti
Economic miercuri, 3 septembrie 2025, 11:27

O delegaţie a Fondului Monetar Internaţional se află la Bucureşti

O delegaţie a Fondului Monetar Internaţional se află, de astăzi, la Bucureşti pentru a analiza evoluţiile recente ale economiei româneşti....

O delegaţie a Fondului Monetar Internaţional se află la Bucureşti
FMI vine în România pe 3 septembrie pentru a analiza recentele evoluții ale economiei românești
Economic duminică, 31 august 2025, 12:20

FMI vine în România pe 3 septembrie pentru a analiza recentele evoluții ale economiei românești

Un comunicat al instituției financiare internaționale precizează că specialiștii vor avea întâlniri cu oficiali din Ministerul de Finanțe,...

FMI vine în România pe 3 septembrie pentru a analiza recentele evoluții ale economiei românești
România va construi cu Rheinmetall cea mai modernă fabrică de pulberi pentru muniţie din lume
Economic miercuri, 27 august 2025, 19:16

România va construi cu Rheinmetall cea mai modernă fabrică de pulberi pentru muniţie din lume

Statul român, împreună cu firma germană Rheinmetall, cel mai mare producător european de armament, va construi în ţara noastră o fabrică de...

România va construi cu Rheinmetall cea mai modernă fabrică de pulberi pentru muniţie din lume
Covasna: măsurile guvernamentale de austeritate lovesc în mediul de afaceri și protejează bugetarii
Economic joi, 21 august 2025, 16:00

Covasna: măsurile guvernamentale de austeritate lovesc în mediul de afaceri și protejează bugetarii

Președintele Camerei de Comerț și Industrie Covasna, Edler Andras, consideră că nu se poate vorbi de o creștere reală a cifrei de afaceri a...

Covasna: măsurile guvernamentale de austeritate lovesc în mediul de afaceri și protejează bugetarii
Economic joi, 21 august 2025, 13:51

Modificări la Pilonul II de pensii

Valoarea sumei pe care o persoană poate să o retragă la începutul perioadei de plată din Pilonul II de pensii s-a majorat de la 25% la 30%, iar...

Modificări la Pilonul II de pensii
Economic marți, 19 august 2025, 18:58

Covasna: Cifra de afaceri a firmelor a crescut în 2024, dar profiturile au scăzut pentru al doilea an consecutiv

Cifra de afaceri a firmelor din judeţul Covasna a crescut în 2024, însă profiturile au înregistrat scăderi pentru al doilea an consecutiv,...

Covasna: Cifra de afaceri a firmelor a crescut în 2024, dar profiturile au scăzut pentru al doilea an consecutiv
Economic marți, 19 august 2025, 13:40

Guvernul va corecta o eroare din buget care punea în pericol organizarea Campionatelor Mondiale de Înot pentru Juniori în România

Ministul de Finanţe, Alexandru Nazare, anunţă că Guvernul va corecta o eroare din buget care punea în pericol organizarea Campionatelor Mondiale...

Guvernul va corecta o eroare din buget care punea în pericol organizarea Campionatelor Mondiale de Înot pentru Juniori în România
Economic miercuri, 13 august 2025, 14:06

Ministrul finanţelor Alexandru Nazare a anunţat un nou sistem de taxare a profitului repatriat de multinaţionale

Ministrul finanţelor, Alexandru Nazare, a anunţat, în conferința de presă de la ora 13,00, un nou sistem de taxare a profitului repatriat de...

Ministrul finanţelor Alexandru Nazare a anunţat un nou sistem de taxare a profitului repatriat de multinaţionale