Cum combatem insomnia odată cu venirea primăverii

În data de 21 martie este marcată la nivel internațional ”Ziua de combatere a insomniei”, la inițiativa Organizației Mondiale a Sănătății, eveniment ce are loc în preajma zilei echinocțiului de primăvară, când ziua este egală cu noaptea.
Inițiativa are rolul de a sugera faptul că trebuie să existe un echilibru între activitățile din timpul zilei și odihna din timpul nopții.
Specialiștii spun că aproximativ jumătate dintre adulți au experimentat o insomnie, adică imposibilitatea de a adormi sau trezirea în timpul somnului.
În ultimii ani, însă, apar tot mai multe dezechilibre de acest fel, induse și de dependența de ecran (TV, monitor, telefon etc), de stres, dar și de o serie de boli, spune medicul psihiatru din Tîrgu-Mureș, Mihai Ardelean:

S-au făcut studii iar despre insomnie se spune că sunt mai multe cauze. Sunt atât cauze fizice, deci toate bolile somatice pot să dea o formă de insomnie, dar și cele legate de o tulburare psihică. Pot, de asemenea, să ducă la insomnie nevrozele sau anumite stări de anxietate, anumite afecțiuni legate de dispoziție. Depresivii pot să fie insomniaci și o parte mai mică pot să fie hipersomniaci.”

Insomnia poate fi numită o boală a civilizației, des întâlnită în mediul concurențial și ca urmare a dorinței de a fi mereu activ.
Medicii ne avertizează că ea poate determina, pe termen lung, o serie de afecțiuni, și pregătește terenul pentru boli grave precum cancerele sau bolile cardiovasculare.
Revine medicul psihiatru din Tîrgu-Mureș, Mihai Ardelean:

Insomnia este, de fapt, un simptom, dacă o luăm medical. Și, ca orice simptom, care nu este luat în vedere de către medici și nu este tratat, împreună cu celelalte simptome care alcătuiesc diferitele tablouri clinice ale afecțiunilor psihice sau somatice atunci, bineînțeles, duce la agravarea suferințelor de bază. Cei care nu dorm îndeajuns pot să mănânce mai mult, să devină obezi. De asemenea, pot să apară boli somatice: boli cardiovasculare, cancerul, chiar.”

Pentru a avea un somn de calitate și pentru a fi mai odihniți a doua zi, medicii recomandă să se respecte ora de culcare și cea de trezire.
Trebuie evitate cinele copioase, dormitorul să fie aerisit, patul și perna confortabile și să nu se instaleze în camera de dormit televizor sau calculator.

Cristina Bulbescu

Lasă un răspuns
Adresa ta de email nu va fi publicatã. Câmpurile necesare sunt marcate cu*

VIDEOFM

Acum in emisie

GRAFFITI cu DIANA GHERENDI

Senin

Vânt: 3 m/s

Senin 13°C

Vânt: 4 m/s

18°C

Top 30 RTM

  • 1. RITA ORA – New look,

  • 2. PET SHOP BOYS – Dreamland,

  • 3. PINK – Walk me home,

  • 4. LADY ANTEBELLUM – Ocean,

  • 5. TRUPA ZERO – In bratele tale,

  • 6. FLORIAN RUS ft. MIRA – Strazile din Bucuresti,

  • 7. AMI – Tramvai,

  • 8. ALINA EREMIA – Printre cuvinte,

  • 9. MIKA – Dear jealousy,

  • 10. KYGO ft. WHITNEY HOUSTON – Higher love,

  • 11. SPEAK – M-ai lasat sa te las,

  • 12. LOUIS TOMLINSON – Kill my mind,

  • 13. IRINA RIMES – In palme,

  • 14. NICOLETA NUCA – Tot mai rar,

  • 15. VUNK – Deja vu,

  • 16. JO COOPER ft. ASTRID – Sing it with me,

  • 17. THOMAS RHET – Remember you young,

  • 18. DELIA – Sa-mi canti,

  • 19. MORANDI – Professional liar,

  • 20. INNA – Bebe,

  • 21. MAROON 5 – Memories,

  • 22. ROXEN – Ce-ti canta dragostea,

  • 23. ONE REPUBLIC – Wanted,

  • 24. 3 SUD EST – Prietenia,

  • 25. DUA LIPA – Physical,

  • 26. WHAT’S UP ft. ANDRA – Tine-te bine,

  • 27. TAYLOR SWIFT – Cornelia Street,

  • 28. SHAWN MENDES ft. CAMILA CABELL – Señorita,

  • 29. DJ PROJECT ft. ANDIA – Retrograd,

  • 30. ALEXIA ft. DJ PROJECT – Cronic,

Sugereazã piesã
= 4.8286RON-0.0002
  • usd 0.6661 1 0.0038

  • chf 4.5775 1 0.0093

  • aud 2.6811 1 -0.0135

Live Video

Dedica o melodie unei persoane dragi

Completeaza formularul de mai jos,iar dedicatia ta se va auzi in emisiunea
Trimite Dedicatia

Blog

Blog PPI cu Radu Florea: C-așa o vrut Du...

Radu Florea | Citeste articolul

C-așa vrut Domnul E doliu național astăz...

Parteneri
}