Şoferii de TIR îşi caută dreptatea la Comisia Europeană şi la Guvern
Discriminaţi în Europa şi în ţară, şoferii români de TIR îşi caută dreptatea la Comisia Europeană şi la Guvern.
In perioada 14-16 decembrie va avea loc, la Copenhaga, prima întâlnire a Comisiei Transportatorilor din Europa, care, sub egida Comisiei Europene şi în organizarea Federaţiei Europeane a Transportatorilor, va discuta tema discriminării şoferilor de tir din România şi Bulgaria.
Prezenţi astăzi la Tîrgu-Mureş, liderii de sindicat din transporturi speră ca directiva europeană care tratează transportul rutier greu să se modifice, în sensul în care aceşti şoferi să nu mai întâmpine discriminări privind retribuţia, cazarea sau timpii de muncă.
Preşedintele Federaţiei sindicatelor din transporturi Transloc şi Servicii publice ATU-România, Ion Rădoi.
O altă problemă a şoferilor români de TIR este aceea că, la venirea în ţară, dacă săvârşesc o infracţiune rutieră minoră cu autoturismele personale, li se suspendă carnetul de conducere şi nu mai pot conduce, ulterior, nici camioanele.
Ca atare, sindicaliştii vor o delimitare, în Codul rutier român, între şoferii profesionişti şi cei amatori, legislaţie ce există în alte ţări europene.
Preşedintele Sindicatului lucrătorilor transportatorilor din România, Elena Frandeş, a admis că un eventual act normativ ar trebui să prevadă şi excepţii, în sensul în care, dacă şoferul face un accident grav, să nu beneficieze de clemenţă.
Elena Frandeş a precizat că în România există peste 1000 şoferi de tir, angajaţi de firme europene de transport, şi care s-au constituit într-un sindicat doar de 3 ani.
Vali Russu
Sursa: RTM