Arhiva Consiliului Județean Mureș se digitalizează pe bani europeni
Procesul va dura circa un an și jumătate și implică scanarea a aproximativ 3,5 milioane de file din arhiva instituției. În urma procesului de digitalizare toate aceste documente publice vor putea fi ulterior consultate pe un portal online.
Scopul este cel de eficientizare a activității instituției și de reducere a timpului de rezolvare a solicitărilor cetățenilor, a explicat Sanda Vițelar, consultant comunicare în cadrul Consiliului Județean Mureș:
Se dorește simplificarea procesului de solicitare/emitere pentru 10 tipuri de documente emise de Consiliul Județean Mureș, respectiv certificate de urbanism, avize pentru certificate de urbanism, autorizații de construire, autorizații de desființare, prelungire autorizații de construire, prelungire certificate de urbanism, avize de oportunitate, avize pe documentații de urbanism, acorduri prealabile pentru execuția de lucrări în zona drumurilor județene și autorizații de amplasare și execuție în zona acestor drumuri județene.
În cadrul aceluiași proiect de digitalizare a fost semnat contractul pentru realizarea unui portal online, prin intermediul căruia cetățenii vor putea solicita și apoi primi electronic avizele și autorizațiile urbanistice emise de Consiliul Județean Mureș.
Valoarea proiectului finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă este de 3 milioane de lei, acesta urmând a fi finalizat până în luna ianuarie 2022.
Valeriu Russu