Ascultă Radio România Târgu Mureș Live

Guvernul şi partenerii sociali au ajuns la un acord: salariul minim brut va creşte la 3.000 de lei de la 1 ianuarie, de la 2.550 cât este acum

Guvernul şi partenerii sociali au ajuns la un acord: salariul minim brut va creşte la 3.000 de lei de la 1 ianuarie, de la 2.550 cât este acum
Foto: Foto: gov.ro

Publicat de Rotar Mirela, 25 noiembrie 2022, 09:00

200 de lei vor fi scutiţi de taxe. În total, aproape 2, 2 milioane de angajaţi cu salariul minim vor primi în plus, în mână, încă 340 de lei. Iar în construcţii salariul nu va fi mai mic de 4.000 de lei.

Propunerea a fost agreată ieri în cadrul discuţiilor dintre executiv, sindicate şi patronate. De altfel, reprezentantul întreprinderilor mici şi mijlocii, Vasile Priceputu, a explicat că din cei 3.000 de lei, 200 nu vor fi supuşi taxelor, iar luni membrii Consiliului Naţional Tripartit pentru Dialog Social vor veni şi cu propuneri privind eventualele deduceri salariale la sumele plătite peste nivelul de 3.000 de lei:

Oamenii trebuie să ştie că salariul minim va fi 3.000 de lei de la 1 ianuarie 2023, cu 200 de lei din cei 450 deductibili. Aşa cum am spus şi în cadrul şedinţei, toţi ne dorim ca angajaţii noştri să câştige mai mulţi bani. Trebuie să fim rezonabili, în domeniul construcţiilor nu mai există salarii mai mici de 4.000 de lei net. Chiar şi cel mai rău lucrător necalificat primeşte mai mult de 4.000 de lei net. Şi în cazul ăsta, propunerea este rezonabilă şi Consilul a susţinut-o.

Practic, majorarea propusă va avea efecte pozitive, se apreciază asupra creşterii economice, atât prin stimularea ocupării, prin creşterea puterii de cumpărare a salariaţilor şi, nu în ultimul rând, prin reducerea muncii la negru.

Carburanţii, tot mai scumpi
Economic luni, 5 octombrie 2026, 11:31

Carburanţii, tot mai scumpi

Carburanții au atins în această dimineață noi praguri. Şoferii plătesc sume tot mai mari la fiecare alimentare. Benzina a depășit 10,05 lei...

Carburanţii, tot mai scumpi
România rămâne pe lista ţărilor sigure pentru investiţii
Economic sâmbătă, 3 octombrie 2026, 09:33

România rămâne pe lista ţărilor sigure pentru investiţii

Agenţia Standard & Poor’s a anunţat aseară târziu că menţine ratingul de ţară. Perspectiva este însă negativă, iar principala...

România rămâne pe lista ţărilor sigure pentru investiţii
Leul continuă să se deprecieze
Economic vineri, 2 octombrie 2026, 20:08

Leul continuă să se deprecieze

Nou record negativ pe piaţa valutară: euro a depăşit azi valoarea de 5 lei şi 34 de bani la cursul stabilit de BNR, însă peste zi la casele de...

Leul continuă să se deprecieze
Se dau ajutoarele APIA pentru sectoarele bovin şi suin
Economic vineri, 2 octombrie 2026, 20:05

Se dau ajutoarele APIA pentru sectoarele bovin şi suin

Aceste scheme au fost instituite în acest an pentru a compensa pierderile suferite de crescătorii români de animale, în contextul crizei din...

Se dau ajutoarele APIA pentru sectoarele bovin şi suin
Economic vineri, 2 octombrie 2026, 16:33

Aproape 35% dintre antreprenorii români consideră că mediul de afaceri s-a deteriorat foarte mult în 2026(sondaj)

Antreprenorii români consideră, în proporţie de 46,5%, că mediul de afaceri s-a deteriorat în 2026 faţă de anul trecut, 34,9% dintre ei...

Aproape 35% dintre antreprenorii români consideră că mediul de afaceri s-a deteriorat foarte mult în 2026(sondaj)
Economic vineri, 2 octombrie 2026, 13:59

Depreciere puternică a leului în raport cu euro şi dolarul american

Potrivit unui comunicat al BNR, euro este cotat azi la 5,3447 lei, în creştere cu 6,7 bani (+1,27%) faţă de cotaţia precedentă. Moneda...

Depreciere puternică a leului în raport cu euro şi dolarul american
Economic vineri, 2 octombrie 2026, 13:57

TAROM respinge acuzaţiile de faliment şi susţine că îşi continuă activitatea în condiţii de siguranţă şi eficienţă

Compania naţională TAROM consideră iresponsabile declaraţiile senatorului USR, Cristian Ghinea, potrivit cărora operatorul aerian va intra în...

TAROM respinge acuzaţiile de faliment şi susţine că îşi continuă activitatea în condiţii de siguranţă şi eficienţă
Economic vineri, 2 octombrie 2026, 12:45

Indicele ROBOR la trei luni a crescut, vineri, la 6,11% pe an

Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a crescut vineri la...

Indicele ROBOR la trei luni a crescut, vineri, la 6,11% pe an