Moș Crăciun e cel mai scump brand de celebritate din lume

Să deţii o idee, un concept, o imagine – singulare, unice care să te diferenţieze de concurenţă îţi poate aduce miliarde. Şi cum să te diferenţiezi altfel în toiul sărbătorilor de iarnă, decât folosindu-te de imaginea unui Moş cu barbă albă, cunoscut în lumea întreagă. Dar care este valoarea reală a lui Moş Crăciun?

Modelul de afaceri al lui Moș Crăciun este un model de afaceri vechi de peste 200 de ani. Desigur, sentimental este Moşul este inestimabil, pentru că mereu aduce cadouri copiilor cuminţi. Şi totuşi, el a fost evaluat şi finanicar. O agentie specializată a făcut socotelile şi ajuns la concluzia că Moş Crăciun este cel mai valoros si mai puternic brand din lume, depăşind cu mult imaginea companiilor cotate pe primele locuri- Apple, Google sau Microsoft. Potrivit Brand Finance, Moş Crăciun valorează 1.600 de miliarde de dolari. Prin comparatie, brandul nr.1 mondial din topul Forbes – Amazon valorează în 2018 doar 150,8 miliarde de dolari. Pentru această estimare ieşită din practicile uzuale, au fost folosite aceleaşi instrumente de măsurare ca şi în cazul brandurilor comerciale. Au fost luate în considerare vânzările asociate cu imaginea lui Moş Craciun, atât de produse cât şi de servicii. Şi s-a ajuns la concluzia că Moş Crăciun este imaginea care vinde cel mai bine.

Nu e de mirare că firme gigant precum Coca Cola, WV sau KFC au încercat ori încearcă asocierea cu personajul de basm, aşteptându-i parcă aprobarea pentru lansarea campaniilor de marketing când vine sezonul rece. Brand Finance, susţine că parteneriatul cu aceste companii a condus la o ajustare a brandului care i-a adus o identitate vizuală şi mai puternică. Moş Crăciun se bucură acum de recunoaştere în toată lumea şi este un ambasador extrem de eficient pentru sute de branduri. Imaginea lui Moș Crăciun a fost menținută și consolidată prin cântece, radio, televiziune, cărți pentru copii, filme și publicitate. Care este cheia succesului său? Conform modelului de afaceri Canvas, brandul are o propunere de valoare: o promisiune clară și fermă. Ambiția sa este de a face visele copiilor să devină realitate, iar promisiunea lui este aceea de a oferi tuturor o zi de Crăciun de neuitat. În plus, la categoira clienţi, se adresează maselor: indiferent de vârstă, origine sau sex, Crăciunul este sărbătorit de o mulțime de oameni din întreaga lume. Pe lângă faptul că este un povestitor înnăscut și prietenul tuturor, Moș Crăciun este, de asemenea, un maestru în gândirea modelului de afaceri, pentru că reuşeşte să construiască o comunitate de fani care să lucreze împreună pentru a crea o marcă bazată pe dragoste, care creşte în valoare.

Conform Brand Finance, există mulţi sceptici care susţin că Moş Crăciun este un fals şi nu reprezintă decât un truc de marketing. Şi totuşi, Moș Crăciun dovedeşte faptic că este cel mai valoros brand de celebritate din lume. Iar atunci când îţi legi imaginea de o celebritate ai aproape întotdeauna de câştigat. Faceţi şi voi la fel, dacă vreţi să vă umpleţi buzunarele.

Autor: Virgil Natea

Editor: Corina Muntean

Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.

Sursa: www.brandfinance.com

Lasă un răspuns
Adresa ta de email nu va fi publicatã. Câmpurile necesare sunt marcate cu*

VIDEOFM

Acum in emisie

Cer acoperit

Vânt: 0 m/s

Cer acoperit -1°C

Vânt: 3 m/s

5°C

Top 30 RTM

  • 1. KATY PERRY – Not the end of the world,

  • 2. SICKOTOY FT MISHA MILLER – Touche,

  • 3. KYLIE MINOGUE – Magic,

  • 4. BLACK EYED PEAS ft. SHAKIRA – Girls like me,

  • 5. ROXEN ft. ALEXANDER RYBAK – Wonderland,

  • 6. SMILEY ft. DELIA – Ne vedem noi,

  • 7. JASON DERULO ft. NUKA – Love not war,

  • 8. AVA MAX – My head & my heart,

  • 9. AVA MAX – Salt,

  • 10. JENNIFER LOPEZ – In the morning,

  • 11. ANDIA – Ce suntem noi,

  • 12. HOLOGRAF ft. K-GULA – Grijile s-au dus,

  • 13. SIA ft. BURNA BOY – Hey boy,

  • 14. LUMINITA ANGHEL ft. NICO – Prietene,

  • 15. PAX PARADISE AUXILLARY – Nisipuri miscatoare,

  • 16. ED SHEERAN – Afterglow,

  • 17. KYGO ft. DONNA SUMMER – Hot stuff,

  • 18. LEONY – Faded love,

  • 19. VOLTAJ – Doar pentru ea,

  • 20. MARIA – Din vina mea,

  • 21. TOM GRENNEN – Little bit of love,

  • 22. ARMIN VAN BURREN ft. DUNCAN LAUREN E – Feel something,

  • 23. IRIS – Subteran,

  • 24. ALEXANDRA UNGUREANU – De n-am fi împreună,

  • 25. THE WEEKND – Save your tears,

  • 26. THE MONTANS ft. EMAA – Insula,

  • 27. D-l GOE – Fata de la radio,

  • 28. DAVID GUETTA ft. SIA – Let’s love,

  • 29. JASON DERULO ft. ADAM LEVINE – Lifestyle,

  • 30. AMI ft. FLORIAN RUS – Regrete,

Sugereazã piesã
= 4.9486RON0.00099
  • usd 0.4482 1 -0.0017

  • chf 4.6485 1 0.0205

  • aud 3.2012 1 0.00680

Live Video

Dedica o melodie unei persoane dragi

Completeaza formularul de mai jos,iar dedicatia ta se va auzi in emisiunea
Trimite Dedicatia

Blog

EXCLUSIVITATE: Peste 1.000 de firme din ...

Corina Muntean | Citeste articolul

Peste 560 dintre ele au fost SRL-uri și ...

EXCLUSIVITATE : Certificat verde la cabi...

Corina Muntean | Citeste articolul

Colegiul Medicilor Stomatologi din județ...

Interesul mureșenilor față de vaccinare ...

MIRELA ROTAR | Citeste articolul

Numărul mare de cazuri de îmbolnăviri cu...

Aproape 100 de pacienți COVID sunt inter...

MIRELA ROTAR | Citeste articolul

Spitalul de recuperare cardiovasculară „...

A început prima săptămână cu restricții ...

MIRELA ROTAR | Citeste articolul

Începând de astăzi, pentru o perioadă de...

Peste 40 de polițiști donează sânge la T...

MIRELA ROTAR | Citeste articolul

Inspectoratul de Poliție Județean Mureș ...

De luni, certificatul verde COVID devin...

MIRELA ROTAR | Citeste articolul

De luni certificatul verde COVID care să...

Interesul pentru vaccinarea anti-COVID-1...

MIRELA ROTAR | Citeste articolul

Astăzi s-a depăşit recordul înregistrat ...

Parteneri