O nouã campanie ADHD la Tîrgu-Mureş.
Publicat de radiomures, 9 septembrie 2009, 00:00
ADHD este un sindrom de care suferã 3-7% dintre copiii din România şi care trebuie tratat în copilãrie, de preferat în primii şapte ani de viaţã.
Miercuri specialiştii în domeniu au prezentat publicului simptomele şi importanţa depistãrii ADHD, pentru cã, spune dr. Daniel Popescu, directorul unei companii de medicamente, este important ca toţi pãrinţii sã înţeleagã importanţa depistãrii acestui sindrom.Tot miercuri a avut loc o conferinţã a neuropsihiatrilor şi psihologilor din Transilvania, informeazã prof. dr. Voica Foişoreanu, de la Clinica de Neuro-Psihiatrie din Tîrgu-Mureş, care a subliniat cã acest sindrom se aflã pe ordinea de zi şi în Congresul medicilor de Bucureşti din acest sfârşit de sãptãmânã.La întâlnirea de miercuri a fost prezentã şi dr. Val Harpin, medic pediatru, specializatã în neuropsihiatrie, din Marea Britanie, care a participat la elaborarea, în Marea Britanie, a unui ghid complex privind aceastã boalã. Ea a precizat cã în Marea Britanie diagnosticarea vine o datã cu cererea pãrinţilor de asistenţã medicalã pentru copiii, iar în cazurile mai grave, medicamentaţia se impune încã de la diagnosticare. Dr. Val Harpin, medic pediatru, specializatã în neuropsihiatrie, din Marea Britanie: „Când un copil cere asistenţã, folosim interviul şi observaţia. Dacã trece prin toate etapele şi are probleme grave, va fi tratat comportamental, ajutat prin cursuri pentru pãrinţi, dar, mai ales, trebuie începutã medicamentaţia, chiar de la început. Am descoperit cã aceşti copii cu probleme severe nu se pot integra în programul comportamental, decât dacã li se aplicã şi tratament medicamentos.” Dr. Val Harpin a declarat cã şi în Marea Britanie, ca peste tot în lume, este greu în a-i convinge pe pãrinţi sã accepte cã au copii cu ADHD, apoi urmeazã etapa de cursuri pentru a ştii cum sã se comporte cu aceşti copii, cum sã-i ajute.
Ea a vorbit şi despre integrarea în şcoalã a acestor copii şi rolul profesorilor în tratarea ADHD. Aceştia trebuie sã facã paşi mici în integrare prin lucru pe grupuri mici de elevi şi alte strategii, pentru ca în final sã fie integraţi aceşti copii cu ADHD în întreaga clasã.
Pediatrul psihiatru britanic a vorbit despre acceptarea atât a copilului în clasã, cât şi a clasei de cãtre copil. Harpin a sublinit cã progresul în tratarea unui copil cu ADHD îi oferã şi cadrului didactic comfort în desfãşurarea orelor, adicã este un beneficiu pentru toatã lumea.
Adela Moldovan