Ascultă Radio România Târgu Mureș Live

Românii taxează aspru brandurile care îi dezamăgesc, arată un nou studiu de piață

Românii taxează aspru brandurile care îi dezamăgesc, arată un nou studiu de piață

Publicat de Corina Muntean, 30 octombrie 2020, 10:53

Aproximativ o treime dintre clienți ar renunța la o marcă după doar o singură experiență negativă, iar majoritatea covârșitoare ar renunța la ea după mai multe astfel de experiențe.

O treime dintre clienți ar renunța la o companie după o singura experiență neplăcută, potrivit studiului SAS, lider în advanced analytics. Totodată, 90% dintre consumatori nu ar mai achizitiona produsele unei companii după 2 pana la 5 exemple în care asistența și suportul pentru clienți lasă de dorit, apeland la branduri concurente. Cercetarea arată că, în ciuda impedimentelor cauzate de COVID-19, răbdarea clienților fata de companiile care oferă o experiență slabă a scăzut. 61% dintre respondenti au declarat că ar plăti mai mult pentru a cumpara și/sau utiliza produse și servicii de la companii care le-au oferit o experienta buna în timpul pandemiei COVID-19, fapt ce coincide cu o scadere a importanței prețului. Înainte de pandemie, 61% dintre clienți pozitionau prețul între primii trei factori pentru o experiență satisfăcătoare, însă acum procentul a cunoscut o scădere semnificativă până la 54%.

În prezent, o experiență „bună” în viziunea clientului poate cuprinde orice, de la preț la accesibilitate, fapt ce creează o provocare tot mai mare pentru companii. Când respondenții au fost rugați să își clasifice principalele criterii legate de experiența cu brandurile, răspunsurile au condus la următoarele constatări: 25% consideră flexibilitatea în retururi un criteriu principal pentru o bună experiență; 46% au pozitionat experiența oferită clientului mai importantă decat prețurile mici și reducerile; 29% au considerat ca o conduită responsabilă din partea companiilor este esențială; iar 38% au acordat o importanță ridicata accesibilitatii.

Dacă firmele nu se adaptează rapid, utilizând Inteligenta Artificiala și instrumente de analiză avansate pentru a oferi clienților o experiență cât mai personalizată și în timp real, clienții vor pleca în masă. Iar mai ales pe timp de criza, nimeni nu-și dorește acest lucru” afirmă Ștefan Baciu, Country Leader SAS România și Republica Moldova.

Studiul SAS a constatat, de asemenea, că au existat semne de îmbunătățire în abordarea companiilor în ultimele luni, în ciuda perturbarilor cauzate de COVID-19. O medie de 3 clienți din 10 au observat o îmbunătățire a experiențelor oferite de branduri în timpul perioadei de izolare socială. În ciuda îmbunătățirilor și a noilor oportunități din ultima vreme, clienții încă mai consideră că brandurile pot face mult mai mult. O medie de 13% dintre clienți cred în continuare că experiențele oferite de companii au cunoscut o scadere în calitate în timpul stării de urgență. Acest lucru lăsa majoritatea consumatorilor indecisa cu privire la așteptările privind customer experience, ceea ce poate fi o oportunitate pentru companii de a înțelege mai bine comportamentele și preferințele clienților cu ajutorul soluțiilor de analytics, oferindu-le un avantaj competitiv.

Autor: Virgil Natea

Editor: Corina Muntean

Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Târgu Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.

An agricol dificil pentru producătorii din cartofi din zona Ciucului de Jos
Economic joi, 23 octombrie 2025, 15:00

An agricol dificil pentru producătorii din cartofi din zona Ciucului de Jos

Din cauza secetei, anul agricol este marcat de recolte slabe, preţuri de valorificare mici şi oferte limitate. Specialiștii Direcției Agricole...

An agricol dificil pentru producătorii din cartofi din zona Ciucului de Jos
Harghita: Mai multe primării, pe lista ANAF cu datorii
Economic luni, 20 octombrie 2025, 15:33

Harghita: Mai multe primării, pe lista ANAF cu datorii

Primăriile din judeţul Harghita care au datorii la ANAF sunt dispuse să plătească imediat ce vor avea fonduri, primarii reclamând faptul că se...

Harghita: Mai multe primării, pe lista ANAF cu datorii
Datoria SCJU Târgu Mureş publicată de ANAF provine dintr-un litigiu din 2024
Economic luni, 20 octombrie 2025, 15:30

Datoria SCJU Târgu Mureş publicată de ANAF provine dintr-un litigiu din 2024

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş a anunţat, azi, după publicarea de către ANAF a listei cu datornici, că aceasta provine...

Datoria SCJU Târgu Mureş publicată de ANAF provine dintr-un litigiu din 2024
ANAF notifică instituţiile publice să-şi plătească datoriile
Economic vineri, 17 octombrie 2025, 15:42

ANAF notifică instituţiile publice să-şi plătească datoriile

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cere instituţiilor şi autorităţilor publice cu datorii fiscale neachitate până la 31 august...

ANAF notifică instituţiile publice să-şi plătească datoriile
Economic marți, 14 octombrie 2025, 12:15

ANAF a sesizat Parchetul în cazul unei reţele transfrontaliere de evaziune şi spălare de bani

Agenția Națională de Administrare Fiscală anunță că a sesizat Parchetul în cazul unei rețele transfrontaliere de evaziune și spălare de...

ANAF a sesizat Parchetul în cazul unei reţele transfrontaliere de evaziune şi spălare de bani
Economic luni, 13 octombrie 2025, 13:43

INS: Câștigul salarial mediu net a scăzut la 5.387 de lei în luna august

Câștigul salarial mediu net a scăzut la 5.387 de lei în luna august, fiind mai mic 130 de lei față de luna anterioară, conform datelor...

INS: Câștigul salarial mediu net a scăzut la 5.387 de lei în luna august
Economic luni, 13 octombrie 2025, 10:43

Rata anuală a inflației în septembrie a ajuns la 9,88%, potrivit INS

Rata anuală a inflației în septembrie a ajuns la 9,88%, de la 9,85% în august, potrivit datelor publicate astăzi de Institutul Național de...

Rata anuală a inflației în septembrie a ajuns la 9,88%, potrivit INS
Economic vineri, 10 octombrie 2025, 19:00

IMM-urile din județul Mureş pot accesa până la 8 milioane de euro prin Programul Tranziție Justă

Întreprinderile mici şi mijlocii, dar şi microîntreprinderile din judeţul Mureş pot obţine împrumuturi nerambursabile între 300.000 și 8...

IMM-urile din județul Mureş pot accesa până la 8 milioane de euro prin Programul Tranziție Justă