Ascultă Radio România Târgu Mureș Live

Serviciile publice comunitare funcționează la capacitate maximă

Radio România Mureș
Foto: cjmures.ro

Publicat de Corina Muntean, 29 iunie 2020, 18:46 / actualizat: 2 iulie 2020, 8:40

Serviciile publice comunitare funcţionează la capacitate maximă în sprijinul cetăţenilor care solicită eliberarea sau preschimbarea documentelor de identitate şi de călătorie ori a permiselor de conducere, se arată într-un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI)

În județul Mureș, pe perioada restricțiilor, în două luni, Serviciul Public Comunitar de Pașaspoarte Mureș a eliberat, în medie, un număr de pașapoarte egal cu cel dintr-o zi obișnuită din restul anului.

Șeful Serviciului, Mihaela Nicușan:

În toată această perioadă, am avut până în 100 de cereri de preluare cereri pașapoarte în sistem electronic, deoarece s-au luat câteva măsuri de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2. Începând din 15 mai, de când am intrat în starea de alertă, numărul cererilor a crescut foarte mult, avem aproape 90 de cereri zilnic, deci lucrăm la capacitate maximă, pe două ghișee, cu programare online. În anii precedenți în perioada lunii aprilie, media zilnică era în jur de 100 de cereri, în luna mai 150 de cereri iar în luna iunie aveam zilnic deja în jur de 200-250 de cereri.

În perioada restricțiilor, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Mureș și-a redus, la ghișee, activitatea cu 25 la sută iar examinările au fost oprite, a explicat purtătorul de cuvânt, Simion Cămărășan:

Este o ușoară creștere față de perioada în care a fost instituită starea de urgență, când a scăzut la 25 la sută. S-a lucrat cu trei ghișee pe partea de înmatriculări, autorizări provizorii și un ghișeu pentru preschimbări premise de conducere. Acum se lucrează în ritm normal, cu patru ghișee de preluat documentele și două ghișee pe partea permiselor de conducere. Dar solicitările la preschimbări și programări la proba teoretică, se fac doar online.

Chiar dacă valabilitatea documentelor se menține pe perioada stării de alertă și încă 90 de zile după încetarea ei, autoritățile le recomandă celor cărora aceste acte le expiră să facă diligențele necesare pentru a le preschimba.

Valeriu Russu

Consilierii județeni mureșeni discută azi despre buget, sănătate, siguranță și aeroport
Administraţie joi, 18 decembrie 2025, 12:08

Consilierii județeni mureșeni discută azi despre buget, sănătate, siguranță și aeroport

Consiliul Județean Mureș se întrunește astăzi în ședință ordinară, de la ora 13, pentru a adopta o serie de hotărâri cu impact asupra...

Consilierii județeni mureșeni discută azi despre buget, sănătate, siguranță și aeroport
Consiliile locale vor aproba până la 31 decembrie hotărârile privind cotele impozitelor pe 2026
Administraţie miercuri, 17 decembrie 2025, 18:39

Consiliile locale vor aproba până la 31 decembrie hotărârile privind cotele impozitelor pe 2026

Consiliile locale şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor aproba, până la data de 31 decembrie, hotărârile privind cotele...

Consiliile locale vor aproba până la 31 decembrie hotărârile privind cotele impozitelor pe 2026
A fost aprobat steagul judeţului Brașov
Administraţie miercuri, 17 decembrie 2025, 15:04

A fost aprobat steagul judeţului Brașov

Consiliul Judeţean Braşov a aprobat miercuri, în şedinţă ordinară, modelul de steag al judeţului, decizia venind la şase ani după...

A fost aprobat steagul judeţului Brașov
Aproape jumătate din suprafaţa judeţului Harghita este înscrisă în aplicaţia e-Terra
Administraţie miercuri, 17 decembrie 2025, 09:26

Aproape jumătate din suprafaţa judeţului Harghita este înscrisă în aplicaţia e-Terra

Datele furnizate de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Harghita arată că aproape 48% din județ are cărți funciare electronice și...

Aproape jumătate din suprafaţa judeţului Harghita este înscrisă în aplicaţia e-Terra
Administraţie luni, 15 decembrie 2025, 16:00

Echipamente informatice pentru Maternitatea Brașov

Spitalul Clinic de Obstetrică Ginecologie ‘Dr. I.A. Sbârcea’ Braşov va primi, în următoarele trei luni, echipamentele informatice...

Echipamente informatice pentru Maternitatea Brașov
Administraţie vineri, 12 decembrie 2025, 15:47

Primăria Odorheiu Secuiesc deţine datele necesare aplicării noului sistem de impozitare auto

Administraţia locală din Odorheiu Secuiesc este pregătită să aplice, începând cu luna ianuarie, noul sistem de impozitare a autovehiculelor...

Primăria Odorheiu Secuiesc deţine datele necesare aplicării noului sistem de impozitare auto
Administraţie vineri, 12 decembrie 2025, 13:54

Primăria Miercurea-Ciuc solicită fonduri europene pentru o pasarelă pietonală peste calea ferată

Consiliul Local Miercurea-Ciuc a aprobat azi, într-o şedinţă extraordinară, modificarea bugetului pentru proiectul unei pasarele destinată...

Primăria Miercurea-Ciuc solicită fonduri europene pentru o pasarelă pietonală peste calea ferată
Administraţie vineri, 12 decembrie 2025, 13:09

Primăria Braşov a achiziționat bariere de protecție și un utilaj forestier pentru prevenirea inundațiilor

În condițiile în care cartierele brașovene sunt aproape în fiecare an afectate de inundații, la Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă...

Primăria Braşov a achiziționat bariere de protecție și un utilaj forestier pentru prevenirea inundațiilor