Elevii Colegiului agricol Prejmer învață să-și deschidă propria afacere
Acest lucru devine posibil prin granturile lansate de Fundația Civitas pentru liceele agricole și prezentate astăzi la Colegiul ”Țara Bârsei” din Prejmer, fermierilor, agenților economici, autorităților locale și reprezentanților instituțiilor de învățământ.
Directorul Colegiului, Flavius Foica, a explicat că în baza acestor granturi elevii vor fi formați în specialitățile de technician în agricultură și technician veterinar:
Astăzi are loc o întâlnire în care vrem să gândim cele mai bune strategii pentru formarea viitorilor specialiști pe componenta de practică. Vorbim de elevi care vor deveni antreprenori. Finanțarea este nerambursabilă, în valoare de 9.000 de lei, de ea beneficiind în jur de 20 de elevi. Vrem să îi facem pe elevii noștri să înțeleagă oportunitățile pe care le au în a-și dezvolta propria afacere, mai ales că majoritatea provin din mediul rural și părinții sau bunicii lor dețin o suprafață de teren, iar prin formarea unor abilități și deprinderea unor meserii bine cotate pe piață, și-ar putea deschide o afacere proprie.
Un al doilea proiect care îi ajută pe tineri să devină antreprenori, se referă la practica agricolă în străinătate. De acest proiect finanțat prin programul ”Erasmus Plus”, cu un buget de 122.000 de euro, au beneficiat deja 35 de elevi. Directorul colegului ”Țara Bârsei” din Prejmer, Flavius Foica:
Elevii beneficiari ai acestui program au avantajul de a efectua o practică de trei săptămâni în străinătate, la agenți economici compatibili cu domeniul lor de calificare. Anul acesta, am avut mobilități în Portugalia și Spania. Au beneficiat de ele 35 de elevi de clasele a XI-a și a XII-a, având calificarea de tehnician pentru activități economice, tehnician veterinar, preparator de produse din carne și pește și fermier montan. La finalul stagiului, elevii aceștia obțin un document numit “Europass mobility”, ceea ce va da o și mai mare greutate CV-ului lor și, ulterior, absolvirii liceului nostru.
Flavius Foica din Prejmer consideră că aceste proiecte sunt pași importanți de emancipare a învățământului preuniversitar agricol, desconsiderat în raport cu învățământul din școlile de elită.
În condițiile transformărilor climatice și a crizei alimentare, politicile agricole capătă peste tot o importanță tot mai mare, iar nevoia de specialiști care să le gestioneze devine acută.
Valeriu Russu