Zeci de cazuri de furt de carte de identitate în judeţul Mureş
În primele patru luni ale acestui an au fost raportate 45 de astfel de cazuri. La acestea se adaugă alte 430 de situaţii în care documentele de identitate trebuiau refăcute din cauza deteriorării.
Şefa Serviciului de Evidenţa Populaţiei Mureş, Codruţa Sava, îi sfătuieşte pe cetăţeni să nu întârzie cu refacerea documentelor
La începutul acestei luni, în judeţul Mureş erau 20 de mii de persoane cu documente de identitate expirate.
Amenda în acest caz este de la 40 la 80 de lei, însă sunt destul de rare cazurile în care se aplică sancţiuni, spune şefa Serviciului de Evidenţa Populaţiei Mureş, Codruţa Sava.
Ducumente necesare:
-cererea pentru eliberarea actului de identitate;
-actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
-certificatul de naștere, original şi copie;
-certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie;
-hotărârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;
-certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supraviețuitor, original şi copie, după caz;
-certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
-documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
-dovada eliberată de unitatea de poliţie unde a fost reclamat furtul, dacă este cazul;
-un document emis de instituţii sau autorităţi publice – paşaport, permis de conducere,
-legitimaţie de serviciu, livret militar ori diplomă de absolvire a unei instituţii de învăţământ, cu fotografie de dată recentă, original şi copie;
-chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate -7 lei;
-chitanța reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru – 5 lei.
Cristina Bulbescu
Sursa: www.jbv.ro